wrz 30 2022

Ixar - co dalej z polskim mikroautem?


Komentarze: 0
ixar 

 

Firma Ixar z Nysy od 2017 roku prowadzi prace nad stworzeniem polskiego elektrycznego mikroauta kategorii homologacyjnej L7e (na prawo jazdy kat. B1). W 2019 roku został przedstawiony prototyp ze spalinowym zespołem napędowym; od tego czasu pojazd uświetnia różne imprezy w Nysie, odbywa testy, otrzymał też wreszcie docelowy napęd (4 silniki elektryczne o łącznej mocy 15 kW/21 KM) oraz zestaw baterii polskiej produkcji. Jednakże projekt wciąż pozostaje w stadium przedprodukcyjnego prototypu, a tymczasem firma Ixar zajęła się sprowadzaniem i dystrybucją w Polsce najpierw używanych (Citroen Ami), a ostatnio także nowych (XEV Yoyo) mikro-"elektryków". O ile pierwszy z pojazdów można określić całkiem przystępnym cenowo (ok. 35 000 zł), o tyle najnowszy produkt chińsko-włoskiego startupu kosztuje już tyle, co prawdziwe samochody spalinowe znacznie wyższej klasy (niemal 90 000 zł). 

Co jednak najważniejsze, oba te modele nie dorównują praktycznością własnemu projektowi Ixara; tymczasem ostatnim, co wiadomo o polskim mikroaucie jest informacja, że wiosną zeszłego roku odbył testy na ODTJ Cargo w Jaworznie. Czy jest jeszcze jakakolwiek szansa na produkcję seryjną Ixara? Czas pokaże...

 

samochodpolski    Ixar   XEV  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz